Prozkoumejte konkrétní příklady a možnosti pro Podnikatele, Veřejné subjekty, Odbornou veřenost.
Destinační management je moderní slovo. Často se o něm mluví v odborných kruzích stejně jako na politických mítincích. Co to ale doopravdy je? Ve své podstatě se nejedná o nic víc než vzájemnou ochotu naslouchat, komunikaci, společnou strategii a spolupráci.
Destinační management můžeme také chápat jako koordinované a efektivní řízení všech aktivit, které v daném regionu souvisí s cestovním ruchem. Počínaje nabídkou a otevírací dobou restaurací a pohodlím v hotelech a penzionech, kvalitní infrastrukturou, vzájemnou a cílenou propagací jednotlivých subjektů a podnikatelů stejně jako celého regionu a koordinace rozvojových investičních aktivit do hmotné infrastruktury stejně jako do lidského kapitálu.
Na destinačním managementu by se měli podílet podnikatelé, občanské spolky a sdružení, vedení obcí a jejich svazky, vedení kraje, odborná veřejnost a nepodnikatelské subjekty, instituce a organizace jako jsou divadla, muzea, hrady a zámky. Ti všichni a nejen oni ovlivňují cestovní ruch.
V řadě míst ve světě i v ČR jsou různé modely destinačního managementu. My chceme začít odspoda. Od jednotlivých subjektů a podnikatelů směrem výše a střetnout se s aktivitami, které dělají velká města v našem regionu a také kraj.
Proto:
Není v cestovním ruchu zřejmější nutnosti, než je propagace a marketing. Když o Vás lidé nevědí, nepřijdou. Nástrojů a možností jak, co, komu a kdy komunikovat a propagovat je celá řada, stejně jako doporučení.
Marketingová komunikace a propagace přinese kýžené ovoce jen v případě, že bude pojatá správně, logicky a koncepčně. To je také jeden z cílů DMZ. Chceme, aby bylo v našem regionu dostatek zajímavostí, lákadel a atraktivit, o kterých lze komunikovat. Chceme, aby správná a cílená komunikace přivedla návštěvníky, hosty a klienty ke konkrétním podnikatelům a do konkrétních památek. Proto je ovšem potřeba vzájemně komunikovat a spolupracovat. To přinese jednak jasnější zprávu pro potenciální návštěvníky, ale také výrazně vyšší efektivitu vynaložených financí a zejména času investovaného do propagace.
Proto:
V našem kraji je spousta subjektů, které se zabývají cestovním ruchem. Památky, turistické aktivity, volnočasová centra, lázeňské domy a společnosti, penziony, boce a města. V DMZ vnímáme značný potenciál v diverzifikaci cílových trhů. Vidíme řadu nevyužitých příležitostí při navrhování a nabízení konkrétních produktů cestovního ruchu. Vnímáme prostor pro výrazné navýšení počtů návštěvníků našeho kraje a prodloužení doby jejich pobytu.
Proto máme zájem na spolupráci, kterou sami iniciujeme. Například:
Je toho mnoho co bychom mohli dělat. Pokud i Vy vnímáte situaci podobně, budeme rádi, když se k nám přidáte!